Szakadás-árok bringával.
2023. június 21. írta: Off The Road

Táv 9 km, 160 méter szint, 2 óra.

Nemrég olvastam a Szakadás-árokról és azonnal kedvet kaptam a teljesítéséhez. Tudom, hogy sok jó túraleírás született róla és nem is akarok velük versenybe szállni sem képileg, sem leírásban. Próbálok egy pár saját szempontot hozzáadni, hátha tudok ezzel másoknak segíteni.

Például azzal, hogy mi bringával indultunk neki. A kocsit Tar faluban hagytuk és kb 3 km-t tekertünk fel a magaslesig. Autóval a gyerektáborig bátran fel lehet menni.

A magaslesnél található az első létra és pár száz méter múlva a második. Azon átmászva rögtön balra kell fordulni és a kerítés mellett lejutunk az árokba. Már innen izgalmas sziklafalak, csordogáló patak fogad minket.  Kb másfél kilóméteren keresztül lépdelhetünk a kis sziklákon és farönkökön, ha nem akarunk a patakba lépni. Több helyen is próbára tehetjük egyensúly-érzékünket. Nagyon változatos és élvezetes az útvonal. Egy kilométer után azt hihetnénk, hogy vége, de még van kb 500 méter sziklafal. Sőt egy helyen érdekes képződmény állja az utunkat. Vagy átbújunk alatta, vagy magas vízállásnál mászhatunk egyet. A végétől kis ösvényen jöhetünk vissza. Az openstreetmap-re berajzoltam.

Az öltözékről annyit, hogy a patak és a sár miatt érdemes bakancsba jönni. (Nekem sikerült ezt bokazoknival kombinálnom.) Egy kiadós esőzés után várnék egy hetet, hogy ne legyek csurom vizes.

Egy végül egy kis túraajánlóként, mi innen a Sas-kő szikla felé vettük utunkat, ami Kékestől 2 km gyalog az országos kéken.

Az útvonal és pár kép ízelítőnek.