Szerpentinek túrája
2023. március 21. írta: Off The Road

Szerpentinek túrája

Pilis-Vörös-kő túraleírás

Táv: 10 km, szint: 470-550 m, időtartam: 2,5-3 óra

Bár már többször jártam a Vörös-kőnél, Tahitótfalu és Leányfalu felől még nem sikerült feljutnom. Mivel kocsival mentem és nem akartam 3-4 km-t sétálni a 10-es úton, így felmentem, ameddig lehetett a Panoráma útig. Természetesen busszal is lehet menni, úgy plusz 110 méter szintet kell megtenni az erdő széléig. Biciklivel sem lett volna lehetetlen, de a szerpentineknél elég meredek az út felfelé és lefelé is. A túra végén pedig kerülni kellett volna a Hétvályús forrás felé, mert a Nyulasi patakon is nehéz átvinni a bringát.

Szóval a térképen keresgélve örömmel vettem észre, hogy egymástól nem túl messze két szerpentin is vezet fel a hegyre. Így már meg is volt a túra és a neve is. A tracket a leírás végén belinkelem. Az autótól a piros kereszten kell elindulni és első látnivalónk a Rekettyés forrás. Előtte pár érdekes mocsárral.

mocsar.jpg

Innen a piros jelzésen vezet az út a szerpentinen keresztül a Vörös-kő 521 méteren lévő emlékművéhez. Idáig 3 km, 300 méter szint és fizikumtól függően ¾-1 óra az út. A panoráma magáért beszél.

voros1.jpg

voros2.jpg

voros3.jpg

Ha eleget gyönyörködtünk a tájban, a piros/sárga jelzésen haladunk tovább, ahol a sárga jelzés indul lefelé, nem a sárga kör. És ez a másik szerpentinnel megtűzdelt út. Nekem nagyon tetszett a lefelé szerpentin a meredek hegyoldal látványával.

szerp.jpg

szerp2.jpg

szerp3.jpg

Egészen egy szép rétig megyünk lefelé, ahol kétfelé mehetünk. Én kipróbáltam egy ösvény kezdeményt és azon folytattam az utamat a Nyulasi-patakon keresztül. Nagyon halovány volt az ösvény. Szerintem ha kizöldelnek a bokrok, már nem is lehet követni. Kalandvágyók megpróbálhatják, így nyerhetnek 70-80 méter szintet. Az egyszerűbb útvonal a Hétvályús forrás felé halad. Térképtől függően kicsit előtte és 150 méterrel előtte is indul balra egy ösvény, amely levezet az én útvonalamhoz. De én innen se a rendes turista utat használtam, hanem elindultam egy nem jelölt ösvényen és végig is mentem rajta, így térképjavítás lett a vége. Az openstreetmap-en berajzoltam. Az ösvény a Nyulasi-patak oldalában halad végig egészen a lakott területig. Bátran lehet választani és követni az útvonalamat. Visszatérve a jelölt úthoz, innen már csak vissza kell sétálni a kocsihoz. Menet közben még láthatjuk az emlékművet is.

voros9.jpg

Hogy kinek ajánlom a túrát? Nos, mivel nem hosszú és van több variáció is, vérmérséklettől függően lehet kombinálni. Így egy könnyed délutáni túrát kapunk.

Az útvonal

Írta: Gombkötő Péter, 2023.03.21.

süti beállítások módosítása