Kirándulások a Bükkben V.
2023. október 23. írta: Off The Road

Hollós-tető, Bükkfennsík

Kirándulásaink következő állomása a Bükkfennsík és Bükkszentkereszt környéke, melyeket a Hollós-tetői kempingből támadtunk egy nyári hétvégén.

Első nap a Bükkfennsík és a Lusta-völgy volt terítéken. Ide a Hollós-tetőt Lillafüreddel összekötő út egy kanyarjából indultunk. Táv 40 km, 880 m szint, 5 óra. Egy erdészeti úton indultunk fölfelé, de ez túl unalmasnak tűnt és jött az ötlet, hogy nézzük meg a Lusta-völgy oldalában cikázó erdei utat. Nos, ez elég sok szintünkbe került. A remélt kilátás nem jött be. Visszatérve a völgybe jönnek a fennsík gyönyörű tisztásai, rétjei.

Majd jött a következő döntés, hogy Jávorkútra egy kis kerülővel menjünk-e? Bevállaltuk. Így újra érintettük Nagy-mezőt. Jávorkútra érve meg szerettük volna nézni a tavat, de nem sokat látni belőle. Így csak pihentünk egy kicsit.

Viszont a kicsit odébb lévő Sebesvíz-tó nagyon szép.

Innen legurultunk Lillafüredre, ahol bőven van látnivaló. Maga a Hámori-tó is nagyon szép.

De a lejjebb lévő vízesés is szép.

És nem mi lettünk volna, ha nem megyünk fel a kilátóba

Lillafüreden rengeteg minden van, pl. libegő, downhill pálya, szállodák, éttermekés sok egyéb, de ezeket nem jártuk végig.

Innen már csak fel kell tekerni az autóhoz.

hollos1 track

Másnap a Bükkszentkereszt közeli hegytetők voltak a cél és a Hór-patak völgye, így a kempingből indultunk. Táv 23 km, 530 m szint, 3-3,5 óra. A Hór völgy azért érdekes, mert a Bükk déli felétől keresztül szeli a Bükköt és a másik vége Bükkszentkeresztnél, vagy Hollós-tetőnél van.

Első látnivalónk a Bükkszentkereszt feletti kilátó volt.

Majd megcéloztunk két hegytetőt a Kőlyuk galyát és a Nádas-tó galyát. Ez utóbbin nagyon felnőttek a fák, így nem érdemes kimenni, a Kőlyuk galyán itt-ott a réteken van egy kis kilátás.

Innen legurultunk a Hór völgybe. Meg akartuk nézni a Csúnya-völgyi zsombolyokat, hasadékokat, de annyira benőtte az ösvényt a bozót és a csalán, hogy feladtuk. Majd legurultunk egy pihenőig a Gyertyánvölgyi üveghuta felett. Innen már csak visszatekertünk a kempingbe.

hollos2 track

Hazafelé beugrottunk megnézni a Bükki Csillagdát Répáshuta felett, amely jó kis családi program tud lenni mindenkinek.