A Budapest körüli kisebbik kör ezen szakaszán Budatétény vasútállomásról először nagyjából a buszok útvonalát követve feltekerünk a Tétényi-fennsík keleti széle felé található Mementopark szoborparkhoz. Aki még nem járt itt, az feltétlenül nézze meg, megéri rászánni azt a kis időt. Mivel ez a beépített területek határa is, innentől egy ideig módunk van a természetben tekerni többnyire a védett területek határán. Gyalog azonban bemehetünk ezekre a részekre is megnézni a cserjés sziklagyepes terep hangulatát. Néhol még kétnyomú rendes utak is vannak, nem csak ösvények, a korábbi katonai használat miatt. (Lőszerraktár és lőtér még ma is van) A még mindig itt éktelenkedő ipari telephely mellett elhaladva egy rövid ideig kénytelenk vagyunk védett részen is áthaladni, azonban itt is csak egy-egy széles, kétnyomú kijárt úton, így biztosan nem bolygatjuk meg az élővilágot.
Áthaladva az M0-áson máris Diósdon vagyunk, ahol röviden érdemes bekukkantani a helyi barlangrendszer amúgy zárt bejáratához (az oda vezető árokban még meleg időben is kellemes hűs fogadja a látogatót). Innen az Anna-hegyi kilátó felé fordulunk, másodszor keresztezve az M0-ást. Erről a mobil adótoronyra felfűzött kilátóról remek a rálátás a Budaörsi kopaszokra és a már távolinak tekinthető Gellért-hegyre is, és a közelben még pad is találhatóegy kis pihenéshez.
Az M0-ás újabb keresztezése után Diósdliget szélén érjük el az Érd határát is jelentő völgyet, amelyen szép lassan felfelé emelkedve egy gyaloghídon keresztül az M7-es túlsó felén Érd Fenyves Parkvárosban találjuk magunkat.
Ezen a nagyon szabályos utcaszerkezetű részen mi az átellenes pontra szeretnénk átjutni, ahol bevethetjük magunkat a széles tetővel rendelkező Dobogó-hegyre. Ennek nyugati szélén lassan lecsorogva érünk el a Nyakas-kő különleges formájú sziklaormának közelébe, ahol le kell kössük a bringákat egy kis gyalogos kitérőhöz.
Erről a képződményről többek között rálátni a BuBa kerékpárút közeli szakaszára is, illetve nagyjából északi irányban a szomszédos Madárszirtre is, ahova akár át is mászhatunk pár perc alatt egy völgybe ereszkedés után.
Bár következő célpontunk a Biatorbágyi Kő-hegy/Kő-orr és Kaptárkövek, útközben kénytelenek vagyunk majdnem teljesen feltekerni a Iharosra, amelynek tetején egy felhagyott légvédelmi bázis maradványai találhatók. Aki még nem látott ilyet, annak érdemes ide is ellátogatnia, egyébként a többihez ilyenhez képest semmi extrát nem tud ez a létesítmény. Mielőtt leereszkednénk az immáron szomszédos Kő-heggyel közös nyeregbe, egy erdei kápolnát is érintünk.
A nyeregpontból a három oldalról meredek szirtekkel védett hegyre inkább a negyedik oldalról tekerünk fel, amely a kissé kráterszerű hegy egyetlen lankás "nyílása". Itt egy rövid gyalogos karéjkör erejéig érdemes lerakni a bringákat, és minden irányban megnézni a néhol előbukkanó kilátást a hegy pereméről. Innen gyakorlatilag csak egy hosszú gurulás választ el minket a túra utolsó látványosságától, az immáron a Buba részét is képező, felújított egykori vasúti hídhoz (hídpárhoz), a Biatorbágyi viadukthoz, melyről a városra van szép kilátás.
Pár szár méter és egy kis emelkedő után a túra a vasútállomáson zárul. (Hogy melyiken, az attól függ, hogy kiben mennyi energia maradt még egy kis további tekeréshez a főváros irányába Törökbálintig vagy Budaörsig.)
Bár ez a túra nem hosszú, a sok szint és látványosság miatt 6 órát rá kell szánni, ha mindent meg akarunk nézni út közben.
Az összes szakasz interaktív térképe
Ez is érdekelhet: Nagy agglomerációs bringakör
A túrát mindenki a saját felelősségére járja be.