Szilas patak mellékága
2023. április 12. írta: Off The Road

Szilas patak mellékága

Egy bringázás során keveredtem erre a területre és az tetszett meg benne, hogy száraz időben végig lehetett tekerni a patakmederben. Később visszamentem és végigjártam. Sőt a térképbe is belejavítottam, amit az openstreetmap-en találtok. Nekem valamiért becsípődtem ezek a patakok, így olvassátok a bejegyzést, vagy akár a 2 patak túraleírásomat.

Autóval a Nagytarcsát Isaszeggel összekötő útról egy felhagyott mellékútnál lehet megállni. Egy másik lehetőség, hogy az M31-es hídja alatt hagyjuk az autót, de onnan 2 km-rel messzebb van.

Szóval a mellékúttól indulunk és a réten lévő ösvényen elérünk egy korábban motocross pályaként használt ösvényhez. Ha ezt benőtte a gaz, ezt a kétszáz métert az autóút mellett teljesíthetjük. Ezen lemegyünk a völgybe. Száraz időben akár a patakmederben, esőzés után a mellette haladó ösvényen haladhatunk felfelé. Esőzés után ezernyi ágon folydogál a víz, nagyon érdekes látvány. Pár száz méter után egy áteresz mellett keresztezünk egy ösvényt. Innentől már száraz a meder és az ösvény is benne halad.

szil1.jpg

szil2.jpg

szil3.jpg

szil4.jpg

Távolabb löszös mederfal kíséri végig a túránkat. Több helyen kisebb nagyobb elágazások torkollnak a völgybe meredek löszfal kíséretében. Feljebb a mederben egy híd-rom, majd később egy gát-rom is található.

szilasp2.jpg

szilasp1.jpg

Ha kikanyarogtuk magunkat, elérünk a végéig, így a túránk fele 3 km. Visszafelé vagy szintén a patakot választjuk, vagy jobbra elindulunk a szántóföld szélén, ami vissza visz az egyik kereszt ösvényhez. (A magaslesnél.) A tuhu által jelölt zöld jelzés szerintem nincs meg a szántóföld másik szélén, beszántották. A kb 6 km-es túra két óra alatt teljesíthető. Ha a 31-estől indultunk, akkor 10 km és 3 óra lehet. Útközben van pár birtok körbekerítve, de a térképeken nagy részük nincs jelölve.

Az útvonal

Mivel elég sűrű tud lenni az erdő, mindenképpen vigyünk gps-t a track-kel, mert a patak kanyarjánál sok az áteresz és könnyű eltéveszteni.

Remélem sokaknak felkeltem az érdeklődését és végig sétálnak a patakmederben.

Írta: Gombkötő Péter, 2023.04.07.

süti beállítások módosítása