Csörgő patak, Világos hegy túra
2023. március 26. írta: Off The Road

A terv az volt, hogy a mátrakeresztesi parkolóból először feltekerünk a Csörgő patak mellett és megnézzük a szurdokot. Mivel ez egy 6-7 km-es túra, mellé rakjuk, a Világos hegy felkeresését. Mint azt a Nyikom bérces leírás végén megemlítem, érdemes abba a túrába beintegrálni a Világos hegyet. Ennek az útvonalát itt adom majd meg.

De először kezdjük a Csörgő patakkal.  Táv 7 km, szint 150 méter, menetidő 1,5-2 óra.

Az autót Mátrakeresztesen a Fakanalas étterem előtti parkolóban tesszük le. Innen lehet felsétálni, vagy feltekerni a Csörgő patakon. A szurdok elején érdemes lerakni a bringát és gyalog tovább menni. A képeken jól látni, hogy vannak szép beszűkült szurdok kanyarok is.

Nekünk pont nem volt szerencsénk, mert szemerkélt az eső, így elég hamar vissza is fordultunk. Valószínűleg innen érdemes felmenni az Ágasvárra, illetve több látnivaló is lehet a környéken.

Az útvonal

Világos hegy túra.

Táv:15 km, szint 400 méter, menetidő: 2 óra 15 perc

Mivel nem akartunk Mátrakeresztes felől felmászni a Világos hegyig, úgy döntöttünk, hogy autóval felmegyünk a Falloskút és Bagolyirtás között induló erdészeti útig. Innen vetettük be magunkat az erdőbe. A táv nem lett rövidebb, de talán innen kevesebbet kell lefelé menni, mint Mátrakeresztesről felfelé. Mivel korábban szemerkélt az eső, néhol még nedves volt az erdészeti út, illetve helyenként a fakitermelés sem tett jót az útnak. Innen is a keresztesi nyereg a cél. Majd a Tót-hegyes megkerülésével jutunk el a Világos hegyig. Kopár csúcsa nagyon impozáns látvány. Érdemes kiélvezni a kilátást. Visszafelé folytatjuk a Tót-hegyes megkerülését. Az északi oldalán lefelé hiányzott egy út a térképről. Az openstreetmap-en berajzoltam. Ezután a keresztesi nyereg érintésével visszajutunk a kocsihoz.

Ha össze szeretnénk kötni a Nyikom bérces túrával, akkor a keresztesi nyeregből először a Világos hegy felé induljunk, majd a Nyikom bérc felé. Az útvonalakból könnyen össze lehet rakni.